Betaling og forsendelse
Køb- og Leveringsbetingelser
På denne side kan du læse vores køb- og leveringsbetingelser.
De følgende vilkår gælder for alle bestillinger, der laves af kunden (herunder omtalt som “dig”) fra Profgiganten.dk (registreringsnummer 928 639 843), herefter kaldet “Profgiganten.dk”, “os” eller “vi”, på Profgiganten.dk’s hjemmeside, via e-mail, telefon eller andre kontaktformer (samlet benævnt som “Hjemmesiden”).
Priser og Bestilling
Priser
Priserne, der er angivet på Hjemmesiden, vises eksklusiv moms eller inklusiv moms, alt efter hvad kunden har valgt. Uanset hvordan prisen præsenteres, bliver den altid opgjort inklusiv moms og eventuelle andre omkostninger, før købet gennemføres.
Betalingsmuligheder
Private kunder betaler via Klarna Check-Out ved bestilling: Klarnas brugervilkår.
De betalingsmuligheder, der tilbydes via Klarna, inkluderer kortbetaling, direkte betaling, faktura og delbetaling.
Levering
Profgiganten.dk har de fleste produkter på lager, som vises på hjemmesiden. Produkter, der er på lager, sendes normalt inden for det angivne antal arbejdsdage. Hvis leveringstiden skulle ændre sig, giver Profgiganten.dk dig besked, forudsat at du har angivet en korrekt e-mailadresse. Hvis der er forsinkelse, har du ret til at annullere dit køb uden yderligere omkostninger, så længe din bestilling omfatter produkter fra det almindelige sortiment. Hvis leveringstiden varierer betydeligt mellem forskellige produkter, forbeholder vi os ret til at opdele din levering.
Vi bruger PostNord og Schenker som hovedtransportør til forsendelser. Andre fragtoplysninger kan også være tilgængelige afhængigt af produktets design og modtagerens placering. De tilgængelige fragtmuligheder inkluderer agentlevering og hjem levering samt palleforsendelser. Fragten afhænger af produktets pris og art og vises forud for købet.
Transportskader
Hvis dit produkt går tabt, eller hvis du opdager skade ved modtagelse, beder vi dig først melde dette til transportøren. Kontakt derefter vores kundeservice på info@profgiganten.dk, og oplys dit sagsnummer fra transportøren.
Retur
Ved returnering af produkter er køberen ansvarlig for de omkostninger, der er forbundet med, at alle instrumenter skal kontrolleres og rekalibreres.
Forsendelse til udlandet
Vi kan på forespørgsel sende til andre lande end Danmark. Send venligst din forespørgsel til info@profgiganten.dk. Europæiske virksomheder med gyldigt VAT-nummer skal ikke betale dansk moms. Vi vil uden undtagelse kræve forskuds- eller kreditkortbetaling. Vi forbeholder os retten til at nægte salg til udlandet.
Fortrydelse af køb
Vi ønsker, at du som kunde skal have mulighed for at undersøge de produkter, du har købt hos os. Derfor tilbyder vi en 30-dages tilfredshedsgaranti. Hvis du ønsker at bruge garantien, vil vi gerne have besked så hurtigt som muligt, dog senest 30 dage efter modtagelsen af produktet. For at vi kan godkende din returnering i henhold til tilfredshedsgarantien, skal visse kriterier være opfyldt. Kontakt venligst info@profgiganten.dk for mere information.
Når du vælger at benytte dig af tilfredshedsgarantien, er du ansvarlig for returfrakten, som kan købes hos os. Vær opmærksom på, at vi ikke kan afhente pakker fra agenter eller med rekommanderet post. Vi accepterer kun returneringer, der sendes med erhvervspakker, som instrueret af vores kundeservice.
Uafhentede pakker
For pakker, der ikke hentes af kunden inden for den angivne ventetid, forbeholder vi os retten til at opkræve kunden for fragtomkostninger, transportørens returfragt til Profgiganten.dk og et administrationsgebyr. Dette gælder også, hvis Profgiganten.dk har sendt produktet til kunden “gratis”.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage i henhold til loven om fjernsalg (2005:59). Fortrydelsesfristen starter fra den dag, du modtog produktet. Produktet skal returneres i uændret stand for at få fuld kredit eller refusion. Refusion eller kredit gives normalt inden for 14 bankdage efter godkendt retur. Du som kunde er ansvarlig for eventuel værdiforringelse, der opstår, hvis du håndterer produktet i større omfang end nødvendigt for at vurdere dets egenskaber og funktion. Værdiforringelse kan ske med op til 100 % af varens værdi. Du som kunde er ansvarlig for fragtomkostningerne, hvis du vælger at fortryde købet. Vi kan ikke tage ansvar for pakker, der bliver beskadiget eller tabt under en returfragtsendelse, hvor fraktdokumentet ikke er købt via Profgiganten.dk.
Returadresse
Kontakt os på info@proffsgiganten.se
Garanti og Reklamationer
Profgiganten.dk er ansvarlig for at hjælpe kunden med garantikrav, forudsat at produktet er købt hos os. De fleste produkter i vores sortiment er dækket af 1 til 2 års producentgaranti. Længere garantiperioder kan også gælde for visse produkter. Garantiperioder og betingelser kan findes på den enkelte producentens hjemmeside, men vær opmærksom på, at vilkårene kan variere mellem private og virksomheder. Nogle producenter tilbyder også en forlænget garantiperiode, hvis du registrerer dit redskab på deres hjemmeside.
Som udgangspunkt vil produktet blive repareret, men der kan også ske bytte, hvis reparationsomkostningerne er urimeligt høje.
Fejl forårsaget af følgende årsager dækkes normalt ikke af producentens garanti:
- Uheld efter, du har modtaget produktet
- Forsømmelse
- Unormal brug
- At du ikke har fulgt pleje- og serviceanvisningerne
- Det, der betragtes som sliddele, f.eks. chuck, kulstof og tilbehør
Hvis der opstår en skade, skal du kontakte vores serviceafdeling på info@profgiganten.dk, så hjælper vi dig med at oprette en servicesag. Oplys venligst dit ordrenummer og en kort beskrivelse af fejlen, så vi kan behandle din sag hurtigere.
Klage ved forbrugerkøb
Når du handler som privatperson via vores hjemmeside, gælder altid loven om fjernsalg (2005:59). Reklamationsretten omfatter kun fabrikationsfejl. Det er vigtigt at undersøge produktet nøje, når du modtager det.
Ved reklamation, der sker senere end 6 måneder efter modtagelse, skal du som forbruger bevise, at det er en fabrikationsfejl, for at manglen skal omfattes af reklamationsretten. Du skal reklamere over dit produkt inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget, eller burde have været opdaget.
For mere information, se www.forbrugerrådet.dk
Hvis du ønsker at bruge din garanti eller anmelde dit produkt, kan du kontakte vores serviceafdeling på info@profgiganten.dk, så hjælper vi dig med at oprette en sag. Oplys dit ordrenummer og en kort beskrivelse af fejlen for hurtigere behandling.
Ved godkendt klage er vi ansvarlige for alle omkostninger, herunder eventuelle fragtomkostninger.
Returadresse
Kontakt: info@proffsgiganten.se
Tvist
Hvis du er utilfreds med dit køb eller håndteringen af din sag, anbefaler vi, at du først kontakter vores kundeservice via e-mail eller telefon.
Hvis vi ikke kan blive enige, skal en tvist, der opstår fra denne aftale, afgøres i henhold til dansk lov og af en dansk domstol.
Som forbruger har du også ret til at få prøvet din tvist gennem alternativ tvisteløsning, så længe sagen opfylder kravene til behandling (f.eks. tids- og værdigrænser). Vi forpligter os til at deltage i tvisteløsning med en forbruger i henhold til loven om alternativ tvisteløsning i forbrugersager (2015:671). Læg mærke til, at du kan finde alternative tvistløsningsorganer, såsom:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se
EU-Kommissionen tilbyder også en platform til udenretlig tvistløsning. Dette gør det muligt for dig som forbruger at løse tvister relateret til dine online køb uden at skulle gå i retten. Du kan finde tvistløsningsplatformen på den eksterne link ec.europa.eu/consumers/odr/.
Personlige Oplysninger
Alle personoplysninger, du giver til Profgiganten.dk, behandles i henhold til Profgiganten.dk’s retningslinjer for behandling af personoplysninger. Efter dit køb kan din e-mailadresse og mobilnummer blive brugt til direkte markedsføring. Du har altid ret til at afvise direkte markedsføring ved at melde dig ud af udsendelser via linket i de beskeder, der bliver sendt til dig.
Diverse
Vi forbeholder os retten til at nægte salg til virksomheder eller enkeltpersoner uden grund.
Fejl i Oplysninger
Vi forbeholder os retten til eventuelle typografiske fejl, såsom men ikke begrænset til:
- Forkert offentliggjorte priser
- Forkert specifikation og tekniske data
- Forkerte billeder
- Forkert kompatibilitet
Vi forbeholder os retten til, at bestilte produkter kan være udsolgt hos vores leverandør, og at vi derfor ikke kan opfylde vores aftale. Hvis dette skulle ske, vil vi kontakte dig og forsøge at finde et tilsvarende produkt, så vidt muligt.
Force Majeure
Som forbruger gælder det, der er fastsat i forbrugerkøbsloven (1990:932) om fritagelse fra visse forpligtelser i denne aftale.
Hvis du har spørgsmål eller er usikker på noget, er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice. Aftaler mellem dig og os indgås på dansk, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.
Kontakt os
+47 911 31 347
Kundeservice
Køb, bestilling, produktinformation, bestillings- og leveringsoplysninger.
Mail: info@proffsgiganten.se
Serviceafdelingen
Garanti, reklamationer, reparationer og annullerede køb.
Mail: info@profgiganten.dk
Adresse
Kontakt: info@proffsgiganten.se